ذهن زيباي ثروتمند ذهن زيباي ثروتمند .

ذهن زيباي ثروتمند

علت بخار ندادن بخارشوي كنوود

دستگاه بخارشوي كنوود، به دليل توليد بخار، امكان تميز كردن سطوح مختلف را ميسر مي كند. حال اگر اين قابليت را از دست بدهد، لازم است در جهت شناسايي علت بخار ندادن بخارشوي كنوود اقدام كنيد. توليد كردن بخار، توسط اين دستگاه، نظافت سطوح متفاوت را سهولت مي بخشد. بخار با فشار زيادي از نازل بر روي سطح مورد نظر شما پاشيده مي شود و در نهايت منجر به تميز كردن آن مي شود.

يكي از رايج ترين و شايع ترين خرابي هايي كه براي دستگاه بخارشوي كنوود رخ مي دهد، بخار نكردن مي باشد. ايراد عدم توليد بخار در بخارشوي كنوود، مي تواند از عوامل مختلفي نشات بگيرد. براي اين كه به درستي علت اصلي بخار ندادن بخارشوي كنوود تشخيص داده شود، بايد تمامي اين عوامل مورد بررسي قرار بگيرند.

تكنسين هاي مركز تعميرات بخارشوي كنوود در تهران، با معرفي و بررسي عواملي كه به عنوان دليل بخار نكردن بخارشوي كنوود شناخته مي شوند را در ادامه اين مطلب، سعي كرده اند تا شما را در زمينه رفع اين خرابي ياري دهند. با ما همراه باشيد.

چرا بخارشوي كنوود بخار نمي دهد؟

بروز مشكل بخار نكردن در بخارشوي كنوود، از جمله خرابي هاي رايج اين دستگاه به شمار مي آيد كه مي تواند كارايي آن را كاهش دهد. در واقع با بخار ندادن بخارشوي كنوود، بدون ترديد نمي توان از آن به منظور تميز كردن سطوح استفاده نمود.

حال براي اين كه بتوانيد دليل بخار نكردن بخارشوي كنوود را مشخص كنيد، بايد يك به يك عوامل زير را مورد بررسي قرار دهيد و با كمك راهكار هاي ارائه شده، آن ها را برطرف كنيد:

1.     مسدود شدن دهانه بخارشو

2.     عدم پر بودن مخزن از آب

3.     داغ نشدن آب

4.     نشتي آب از بخارشوي كنوود

5.     گرفتگي فيلتر دستگاه

انسداد دهانه دستگاه، علت توليد نكردن بخار در بخارشوي كنوود

از مهم ترين عواملي كه مي تواند از بخار دادن بخارشوي كنوود جلوگيري كند، گرفتگي و مسدود شدن دهانه آن به دليل تجمع رسوبات آب مي باشد. املاح معدني موجود در آب، پس از جوش آمدن آن، جدا شده و با جمع شدن در سوراخ ها و خروجي هاي دستگاه، باعث گرفتگي مي شوند. به همين خاطر منجر به به بخار نكرد بخارشوي كنوود مي گردند.

براي جلوگيري از اين مشكل توصيه مي كنيم حتما از آب مقطر يا آب جوشيده استفاده نماييد. هم چنين بايد به صورت دوره اي جهت رسوب زدايي از دستگاه بخارشوي كنوود اقدام كنيد.

نبودن آب در مخزن، موجب بخار ندادن بخارشوي كنوود مي شود

از ديگر عامل هايي كه مي توان به عنوان دليل عدم توليد بخار دستگاه بخارشوي كنوود مطرح نمود، نبودن آب در مخزن يا بويلر دستگاه مي باشد. لازم است پيش از اين كه با بخارشو شروع به كار كنيد، مخزن آب را بررسي نماييد تا به مقدار كافي آب در آن وجود داشته باشد.

ضمن اين كه به برق متصل كردن و روشن نمودن دستگاه، بدون آن ها مخزن آن آب داشته باشد، مي تواند به ديگر بخش هاي سالم آن آسيب وارد كند. چرا كه حرارت توليد شده براي جوش آوردن آب، به دليل نبودن آب، به ديگر بخش ها و قطعات انتقال داده شده و در نتيجه باعث خرابي آن ها مي شود.

اگر آب جوش نيايد، بخارشوي كنوود بخار نمي كند

پيش از اين كه با دستگاه بخارشوي كنوود كار خود را شروع كنيد، بايد مطمئن شويد كه آب به نقطه جوش رسيده باشد. در صورتي كه آب جوش نيامده باشد، بخارشوي كنوود قادر به توليد بخار نخواهد بود. از اين رو ممكن است تصور كنيد كه دستگاه خراب شده است و ديگر كارايي سابق را ندارد.

نشتي آب، از بخار دادن بخارشوي كنوود جلوگيري مي كند

دستگاه بخارشوي كنوود، از قطعات مختلفي از جمله ديگ بخار، شلنگ ها، پمپ ها، شير برقي، اتصالات و... تشكيل شده است. بروز هر گونه خرابي هم چون وارد شدن ضربه به بخارشو در هنگام روشن بودن، تجمع رسوبات در بخش هاي مختلف آن و... ممكن است منجر به نشتي آب در همان بخش و قسمت از دستگاه شود. حال هنگام خروج بخار با فشار بالا، به دليل نشتي ايجاد شده، فشار بخار گرفته شده و مانع از بخار دادن بخارشوي كنوود مي شود. از اين رو لازم است تمامي بخش ها و قسمت هاي دستگاه به خوبي مورد بررسي قرار بگيرند و در صورت مشاهده هر گونه نشتي و يا خرابي در هر كدام، با قطعاتي سالم و نو و سازگار با مدل دستگاه جايگزين گردند. چنان چه در اين زمينه مهارت فني لازم را نداريد، با تعميركار بخارشوي كنوود تماس بگيريد.

مسدود شدن فيلتر دليلي براي بخار ندادن بخارشوي كنوود مي باشد

در صورتي كه به جاي آب جوشيده شده و يا آب مقطر، از آب لوله كشي منطقه براي كار با بخارشوي كنوود استفاده مي نماييد، بهتر است بدانيد كه با گذشت زمان و در كوتاه مدت، املاح موجود در آب، فيلتر را مسدود مي كنند. گرفتگي فيلتر به واسطه رسوبات ناشي از آب مي تواند از بخار دادن بخارشوي كنوود جلوگيري كند.

فيلتر وظيفه دارد تا املاح آب را جدا كرده و از گرفتگي دهانه بخارشوي كنوود مانع شود. حال اگر همين املاح در فيلتر ايجاد گرفتگي و انسداد كنند، مشكل بخار نكردن بخارشوي كنوود بروز پيدا مي كند.

چگونه از مشكل بخار نكردن بخارشوي كنوود جلوگيري كنيم؟

براي اين كه از به وجود آمدن مشكل بخار نكردن دستگاه جلوگيري نماييد و مجبور به تشخيص علت بخار ندادن بخارشوي كنوود نشويد، بهتر است نكاتي را در اين زمينه رعايت كنيد.

توصيه مي كنيم حتما پس از هر بار استفاده از بخارشوي كنوود، مخزن آب آن را به طور كامل تخليه نماييد. چرا كه ماندن آب در مخزن، منجر به ايجاد رسوب در آن مي شود و رسوبات با گذشت زمان مخزن را دچار خوردگي مي كنند. علاوه بر اين، حتما در زمان كار با اين دستگاه، از آب مقطر و با آب جوشيده شده استفاده نماييد تا املاح آب در بخش هاي مختلف آن، ايجاد رسوب و گرفتگي نكنند.

چگونه علت بخار ندادن بخارشوي كنوود را تشخيص دهيم؟

به طور كلي 5 عامل وجود دارد كه هر كدام به تنهايي مي توانند دليل براي توليد نكردن بخار در بخارشوي كنوود به شمار آيند. در صورتي كه با بررسي موارد و انجام اقدامات گفته شده، مشكل بخار نكردن آن حل نشد، بهتر است با مركز تعميرات بخارشوي كنوود در تهران تماس بگيريد.

آي پي امداد كه به عنوان نمايندگي تعمير بخارشوي كنوود در تهران شناخته مي شود، خدمات مناسب و مقرون به صرفه اي را براي عيب يابي اين دستگاه ارائه مي دهد كه مهم ترين آن ها، خدمات تعمير بخارشوي كنوود در محل مي باشد.

كاربران با استفاده از اين خدمات مي توانند بدون حضور يافتن در تعميرگاه و حمل دستگاه، در منزل ميزبان تكنسين بخارشوي كنوود باشند و مراحل عيب يابي و رفع خرابي هاي اين بخارشو را از نزديك مشاهده كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۰:۲۲ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)