ذهن زیبای ثروتمند ذهن زیبای ثروتمند .

ذهن زیبای ثروتمند

ثروتمندترین افراد ایران

لیست ثروتمندترین افراد ایران را به این منظور که شغل آن‌ها چیست، از چه راهی ثروتمند شده اند، چقدر سرمایه داشته اند و موارد این‌چنینی نخوانید. این لیست را با هدف درک باورهای افراد ثروتمند بخوانید. زیرا تنها باورهای ذهنی هستند که سبب می شوند فردی ثروتمند یا فقیر شود و اگر شما نیز باورهای این‌گونه افراد را در ذهنتان پرورش دهید، می‌توانید مانند آن‌ها و حتی بیشتر از آن‌ها ثروت کسب کنید.


1- اسدالله عسگر اولادی

اسدالله عسگراولادی متولد 15 اسفند سال 1312 در محله چهارراه سیروس تهران بود. فعالیت آقای عسگراولادی در زمینه صادرات خشکبار بود. در دروان پس از انقلاب ایشان رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین بودند. اسدالله عسگراولادی فعالیت صادراتی خود را ابتدا با صادرات زیره آغاز کرد. او زیره را به کشور سنگاپور صادر می‌کرد و سپس موفق شد این محصول را به نیویورک نیز صادر کند. شرکت او “حساس ” نام داشت و تعیین کننده نرخ زیره در جهان بود. پس از موفقیت او در صادرات زیره، صادرات پسته و کشمش و میوه های خشک شده را نیز آغاز کرد. موفقیت او در زمینه صادرات پسته تا حدی بود که او، سلطان پسته لقب گرفت. آقای عسگراولادی در کنار صادرات خشکبار، در زمینه واردات لوازم خانگی نیز فعالیت می‌کرد.

عسگراولادی خود را یک سرمایه‌دار نمی دانست؛ بلکه خود را یک سرمایه گذار می‌نامید. اعتقاد داشت که ثروتمند است و ثروتمند بودن حق اوست و برخلاف بسیاری از ثروتمندان از اعلام ثروتمند بودن خود ترسی نداشت. علاقه‌ای به گرفتن وام نداشت؛ بلکه آن‌قدر ثروتمند بود که حتی به بانک‌ها نیز وام می‌داد. طبق برآورد مالی مجله فوربز در سال 1382 (2003) در حدود 100 میلیارد دلار برآورد شده بود.

اسدالله عسگراولادی در سال 1398 در شهریورماه درگذشت.
 

2- حسین ثابت بکتاش

حسین ثابت بکتاش متولد 1313 کارآفرین و سازنده بزرگ ایرانی است که در زمینه گردشگری و هتلداری فعالیت می‌کند. او در نوجوانی پس از اخذ دیپلم در ایران برای تحصیل در رشته برق و الکترونیک به اروپا سفر کرد. در همین دوران بود که او به صنعت گردشگری علاقه‌مند شد. حسین ثابت مالک پیشین هتل بزرگ داریوش است. این هتل فوق‌العاده به سبک تخت جمشید و در شهر کیش ساخته‌شده است. او همچنین چهار هتل دیگر به نام های لاله، هلیا، تماشا و پانیذ را نیز در شهر کیش ساخته است. او سابقاً مالکیت 25 درصد از سهام هتل لاله کیش را نیز در اختیار داشت.

حسین ثابت بکتاش بعدها هتل لاله در تهران، سرعین و یزد را خریداری کرد. شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و پارک دلفین‌ها که به دلفیناریوم معروف است را نیز در کیش راه اندازی کرد. اما در نهایت او 25 درصد از سهام هتل لاله کیش، هتل داریوش و دلفیناریوم را به مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخت.

از دیگر اقدامات او در ایران می توان به احداث پارک اسب ایران به منظور ایجاد محلی برای اسب‌دوانی اشاره کرد. در حال حاضر حسین ثابت بکتاش صاحب 9 هتل در جزایر قناری کشور اسپانیاست و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هتلداران این کشور محسوب می‌شود.
 


3- پیر مراد امیدیار

پیر مراد امیدیار کارآفرین و خیر آمریکایی فرانسوی است. او در 21 ژوئن سال 1967 (31 خرداد 1346) در شهر پاریس فرانسه متولد شد. نام او در ابتدا پرویز مراد بود که پس از مهاجرت به پیر تغییر کرد. با وجود اینکه او در فرانسه متولد و در حال حاضر در کشور آمریکا زندگی می‌کند، اما از والدینی ایرانی به دنیا آمده است.

پیر امیدیار در سال 1995 سایت ebay را راه اندازی کرد. این سایت در زمینه فروش محصولات و خدمات با تخفیف های چشمگیر، بین فروشنده و خریدار ارتباط برقرار می‌کرد. به دلیل نو بودن ایده ebay این سایت به سرعت رشد کرد و ثروت 3.1 میلیون دلاری را تا سال 1999 برای پیر امیدیار به ارمغان آورد. تا سال 2005 سود خالص این شرکت به 441 میلیون دلار رسید. پیر امیدیار در 31 سالگی میلیاردر شد و در 50 سالگی دارائی خالص او به 10.4 میلیارد دلار رسید.


4- احد عظیم زاده

احد عظیم زاده متولد 10 آذر 1336 است. او در روستایی به نام اسفنجان از توابع اسکو در آذربایجان شرقی است. احد در 7 سالگی پدر خود را از دست داد. با تمام محدودیت هایی که عظیم زاده در دوران کودکی با آن‌ها روبرو بود، توانست با 100 هزارتومانی که حاصل کار، قرض از پسر عمو و وام باکی بود کارگاه قالی بافی کوچکی راه اندازی کند و سپس برای یافتن بازاری پر رونق برای فروش فرش های خود به کشورهای اروپایی سفر کرد. او سپس با ایده تولید فرش های گرد برای کشورهای اروپایی و استقبال تاجران کشورهای المان، سوئیس و چین به ثروت خوبی دست پیدا کرد.

احد عظیم زاده علاقه‌ای به سرمایه گذاری در کشورهای خارجی ندارد و تمام سرمایه خود را در کشور ایران نگه می‌دارد. او با راه اندازی پروژه‌های مختلف مانند “قو، الماس خاورمیانه” سعی در اشتغال زایی و کارآفرینی برای جوانان دارد. پروژه “قو، الماس خاورمیانه” در سلمان شهر قرار دارد و دارای سه ساختمان با کاربردهای تجاری، مسکونی و هتل پنج ستاره است. ساختمان تجاری آن دارای 486 مغازه و هتل آن دارای 35 طبقه است.

احد عظیم زاده به کارهای خیر نیز علاقه دارد و به دلیل اینکه در کودکی پدر خود را از دست داده، تلاش می‌کند از کودکان یتیم حمایت کند و سرپرستی حدوداً 2000 کودک یتیم را بر عهده دارد که همواره بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. 


5- کوروش منصوری

متولد سال 1339 در کلاردشت مازندران است. او بعد از پایان دوره دبیرستان و قبل از آغاز جنگ ایران و عراق به کشور انگلستان مهاجرت کردند. او با دیدن خودروهای کشور انگلستان به صنعت خودروسازی علاقه‌مند شد. او پس از مطالعه بر روی ماشین های المانی، در سال 1989 شرکت MP Desing را در کشور انگلیس به منظور تولید قطعات خودرو برای شرکت های خودروسازی بزرگ تأسیس کرد. با وجود موفقیت های این شرکت، او تمایل بیشتری به تیونینگ ماشین ها داشت. به همین دلیل در سال 2001 شرکت Mansory را در کشور انگلستان تأسیس کرد.

در حال حاضر شرکت منصوری در کشور المان و سوئیس فعال است و همچنین دفاتری نیز در شهرهای اوساکای ژاپن، سئول کره جنوبی، لس آنجلس ایالات متحده، ابوظبی امارات و سنگاپور برای فروش محصولات دارد. شرکت منصوری با شرکت های خودروسازی بزرگی از جمله بنز، رنجرور، مزراتی، تسلا، پورش، بی ام دابلیو، آئودی، مک لارن، رولز رویس، بنتلی، فراری، موتور کارز، استون مارتین و… همکاری دارد.

شرکت منصوری علاوه بر تیونینگ خودرو، در زمینه ساخت و طراحی کشتی های تجاری و تفریحی، تولید لوازم خانگی و تجهیزات اداری و طراحی داخلی هواپیما نیز فعالیت می‌کند.


6- یعقوب قرمزیان

یعقوب قرمزیان یکی از ثروتمندترین افراد ایران در سال 1964 به همراه چهار فرزند خود به کانادا مهاجرت کرد. او ابتدا کار خود را با تجارت فرش دستباف آغاز کرد. آن‌ها با واردات، تولید و پخش فرش های دستباف در کشور کانادا به ثروت خوبی دست پیدا کردند. سپس به تجارت ساخت و ساز در کانادا و آمریکا پرداختند. آن‌ها با خرید و فروش املاک و مستقلات غیر قابل انتقال مانند زمین به ثروت خود افزودند.

این خانواده در کشور کانادا و امریکا به ساخت مراکز مهمی پرداختند. از جمله این مراکز می توان به فروشگاه بزرگ وست ادموند مال  (Xanadu meadowands) اشاره کرد که در سال 1981 (1359) در کانادا ساخته شد. این مرکز در سال 2004 به بزرگترین مرکز خرید کانادا تبدیل شد.

یعقوب قرمزیان، پدر خانواده در سال 2000 از دنیا رفت. چهار پسر او به نام های اسکندر، نادر، بهمن و رافائل راه پدر را ادامه دادند. آن‌ها توانستند ثروت پدر را به 4 میلیارد دلار برسانند. آن‌ها بزرگترین مراکز خرید در بلومینگتون امریکا را ساختند. در ادامه با تأسیس شرکت Triple Five group در زمینه معاملات املاک، اکنون نزدیک به 400 شعبه در کشورهای کانادا، ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن، تایوان و منطقه خاورمیانه دارند.

چیزی که در رفتار اعضای خانواده قرمزیان می‌توان مشاهده کرد این است که با مرگ یا کناره گیری یکی از اعضا، کار و توسعه اقتصادی هرگز متوقف نمی شود.


 7- اردوان فرهاد مشیری

یک تاجر ایرانیست که اکنون در موناکو زندگی می‌کند. او در 27 اردیبهشت 1334 در ایران متولد شده است. اردوان فرهاد مشیری متولد ایران و بزرگ شده انگلیس است. او در سال 1979 ایران را ترک و به کشور انگلستان مهاجرت کرد. او فارغ التحصیل دانشگاه لندن است.

اردوان فرهاد مشیری در زمینه برند سازی شخصی بسیار موفق بوده است. ثروت او تا حد زیادی از طریق سرمایه گذاری در شرکت های فعال در حوزه انرژی و صنعت فولاد به دست آمده است. شرکت هایی که او در انها سرمایه گذاری کرده، در کشورهای انگلیس و روسیه واقع هستند. همچنین او مالک بخشی از سهام باشگاه فوتبال اورتون انگلیس است.

طی برآوردی که مجله فوربز از ثروت او انجام داده، ثروت او را در حدود 3.2 میلیارد دلار در سال 2017 تخمین زده است.


8- امید کردستانی

امید کردستانی متولد سال 1343 در تهران است. او پس از گذراندن دوره ابتدایی در ایران، در سن 14 سالگی به همراه خانواده به کشور آمریکا سفر کرد. او در سال 1991 موفق به کسب مدرک فوق لیسانس بازرگانی از دانشگاه استنفورد شد. او سپس در یک شرکت آمریکایی به نام Netscape که در زمینه ساخت وب‌سایت فعالیت می‌کرد، مشغول به کار شد. در ظرف کمتر از دو سال توانست درامد خالص این شرکت را از 88 میلیون دلار به 200 میلیون دلار افزایش دهد.

امید کردستانی یکی از بنیانگذاران گوگل است. او در سال 2006 موفق شد تا توییتر را برای گوگل خریداری کند. او با ایده تبلیغات از طریق گوگل، به منظور کسب ترافیک بیشتر، باعث شد تا 99 درصد درامد گوگل از این راه به دست بیاید. همکاران او در گوگل به امید کردستانی لقب آقای دیپلمات را داده اند.

در سال 2015 امید کردستانی به عنوان رئیس بخش اجرائی توییتر (که اکنون X نام دارد) فعالیت می‌کرد. مجله تایم در سال 2006 او را یکی از صد نفری که رنگ دیگری به دنیای ما بخشیده اند معرفی کرد. مجله فوربز نیز اعلام کرد که میزان ثروت امید کردستانی در طی سال های 2008 تا 2009 از 4.1 میلیارد دلار به 2.2 کاهش یافته است.


 9- حسن خسروشاهی

حسن خسروشاهی یک کارآفرین بزرگ ایرانی است که در 10 دی 1318 به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته حقوق و اقتصاد از دانشگاه تهران است. پدر او، علی خسرو شاهی بنیانگذار دو شرکت الوند و مینو است. حسن خسرو شاهی وارث شرکت مینو بود که در سال 1357 اموال و دارائی های او توسط دولت مصادره شد. او نیز قبل از جنگ به کشور کانادا مهاجرت کرد.

حسن خسرو شاهی در شهر ونکوور کانادا شرکت persis holdings را تأسیس کرد که در زمینه املاک و مستغلات، خرده فروشی و داروسازی فعالیت می کرد. سپس فروشگاهی به نام فیوچر شاپ را تأسیس کرد. در این فروشگاه لوازم خانگی و ابزار الکترونیکی به فروش می رسید. در حال حاضر این فروشگاه دارای 90 شعبه در کشور کاناداست و 8000 کارمند دارد. Futureshop پس از مدتی به بست بای تغییر نام داد.

مجله فوربز دارائی های حسن خسرو شاهی را در حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده است. او در برهه ای عنوان هفتمین فرد ثروتمند کانادا را نیز به دست آورده است.


 10- داوود آلیانس

داوود آلیانس در حال حاضر 86 سال دارد و دارای مدرک دکترا از دانشگاه هریوت وات است. داوود ثروت خود را از فعالیت در زمینه پوشاک به دست آورده است. او  یک ثروتمند ایرانی است که در 24 دی ماه سال 1310 در کاشان متولد شد. داوود یهودی است و پدرش پس از دوران ابتدایی او را به بازار کار فرستاد. او در 13 سالگی به تهران آمد و در بازار تهران مشغول به کار شد. سپس در سال 1329 با جیب خالی به انگلستان سفر کرد. او در کشور منچستر در یک کارگاه نساجی مشغول به کار شد. این کارگاه پس از مدتی ورشکست شد و داوود با سرمایه ای که در اختیار داشت توانست آن را خریداری کند. پس از خرید این کارگاه داوود توانست آن را رونق ببخشد و درآمد آن را افزایش دهد.

با رونق کسب و کارش در کارگاه نساجی توانست کارخانه های دیگری خریداری کند. به طور کلی توانست تعداد زیادی کارخانه در حدود 65 کشور جهان خریداری کند. تعداد کارخانه های داوود به قدری زیاد است که به او لقب امپراتور نساجی داده اند. او همچنین مالک 33 در صد از سهام شرکت Brown، 22 درصد از شرکت Coats plc و همچنین مالک یک مجموعه هنری ارزشمند و شرکت های هری جنوگلی است. مجله فوربز ارزش دارائی های او را در حدود 410 میلیون پوند تخمین زده است.

11- مانی مشعوف

مانی مشعوف متولد 6 ژوئیه سال 1937 (15 تیر 1317) در تهران است. او یک تاجر ایرانی ساکن کشور آمریکا است. مانی در نوجوانی به همراه خانواده به واشنگتن دیسی مهاجرت کرد. پس از مهاجرت مشغول به تحصیل شد و توانست در رشته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو فارغ التحصیل شود.

او مالک یک استیک فروشی در آمریکا بود. سپس تصمیم گرفت یک فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم آرایشی و زیورالات راه اندازی کند. شرکتی که مانی مشعوف تاسیس کرد BEBE نام داشت. سایت خرده فروشی مانی مشعوف جز قدیمی ترین سایت هاست. این فروشگاه هم اکنون دارای بیش از 312 شعبه در سراسر آمریکای شمالی است. این سایت ارائه کننده هزاران نوع لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورالات و پوشاک زنانه است. افتتاح فروشگاه BEBE با حضور هنرماندان همراه بوده است. کیم کارداشیان بارها در مراسم افتتاح شعبه های مختلف بی بی استورس حضور داشته است. این فروشگاه برای خریدهای بالای 100 دلار ارسال رایگان در نظر گرفته است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط نشریه فوربز، ثروت مانی مشعوف در سال 2006 یک و نیم میلیارد دلار و در سال 2007 در حدود 1.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است. او در این سال در رتبه 242 مین ثروتمند آمریکا قرار گرفت.

12- اسحاق لاریان

آیزاک لاریان یا اسحاق لاریان متولد 28 مارس 1954 است. او یک یهودی اهل کاشان است. لاریان در دبیرستان خوارزمی تهران تحصیل می کرد. او درسن 17 سالگی و پس از اتمام دوره دبیرستان به امریکا مهاجرت کرد. در آنجا برای تامین مخارج تحصیل و زندگی خود در یک رستوران مشغول به کار شد. اسحاق در حال حاضر 69 سال سن دارد و دارائی او در حدود 1.1 میلیارد دلار است. او مدیرعامل MGA entertainment، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده اسباب بازی و محصولات سرگرمی در جهان است. شعار اسحاق لاریان: «آینده متعلق به جسوران است» که در تمام شرکت MGA به نمایش درآمده است. اسحال لاریان در سال 2001 موفق شد تا عنوان کارافرین سال ملی را از ارنست اند دریافت کند.

منبع: سایت یکشو


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۵۶ توسط:ذهن زیبا موضوع: نظرات (0)