ذهن زیبای ثروتمند ذهن زیبای ثروتمند .

ذهن زیبای ثروتمند

مشکلات رایج در سانتریفیوژ ها

امروزه از سانتریفیوژها در مکان‌های مختلفی چون کارخانه، آزمایشگاه، رستوران و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. این وسیله هم مانند سایر وسایل دچار فرسودگی و خرابی می‌شود که باید آن‌ها را به خوبی شناخت و در جهت رفع و تعمیر این وسیله اقدام کرد. در ادامه درباره مشکلات رایج سانتریفیوژها نحوه عیب‌یابی و رفع آن و همه آن چه باید در این باره بدانید تا طول عمر دستگاه بالا برود و عملکرد خوبی داشته‌باشد را به شما می گوییم.

 

انواع خرابی و مشکلات رایج سانتریفیوژ

سانتریفیوژ از جمله دستگاه‌هایی است که دچار خرابی‌های مختلف و متعددی می‌شود که از  رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        صدا و لرزش زیاد

·        کم‌شدن مکش هوا

·        داغ‌شدن زیاد یاتاقان‌های دستگاه

 

صدا و لرزش زیاد دستگاه

در حالت عادی هواکش این دستگاه باید صدا و لرزش کمی داشته‌باشد. اگر با چنین مشکلی در سانتریفیوژها روبه‌رو شدید برای  شناسایی و حل مشکل باید به سراغ چک کردن این بخش‌ها بروید:

1.     در برخی موارد این مشکل به دلیل تراز نبودن قطعاتی مثل تسمه محرک، چرخ، یاتاقان و کوپلینگ رخ می‌دهد.

2.     اگر در فن دستگاه ماده خارجی باشد از دستگاه صدای غیرمعمول و غیرطبیعی خارج می‌شود.

3.     اگر کوپلینگ و یاتاقان سانتریفیوژ قدیمی و پوسیده باشد بعد از مدتی این صداهای ناهنجار و غیرمعمول از آن خارج می‌شود.

4.     اگر چرخ یا موتور دستگاه دچار خرابی باشد هم،  دستگاه سروصدای غیرعادی تولید می‌کند.

5.     شکستگی و شل شدن پیچ پایه و بدنه هم می‌تواند منجر به تولید صدای غیرعادی شود.

 

کم شدن مکش هواکش سانترفیوژ

یکی دیگر از مشکلات رایج در سانتریفیوژ مسئله کاهش فشار هواکش است. این اتفاق تحت تاثیر عوامل مختلفی چون موارد زیر اتفاق می‌افتد.

1.     اشکال در وضعیت ورودی و خروجی فن و چرخش فن در جهت نادرست.

2.     شکستگی و آسیب در بخش‌های مختلف دستگاه و نشتی هوا هم می‌تواند قدرت مکش را پایین بیاورد.

3.     یکی دیگر از عواملی که باعث مکش کم می‌شود این است که پره یا دمپره‌های دستگاه تنظیم نیست.

 

داغ شدن زیاد یاتاقان‌های سانترفیوژ

 این مشکل هم یکی از مشکلات شایعی است که برای این دستگاه رخ می‌دهد و علل مختلفی دارد که مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

1.     ممکن است یاتاقان تمیز یا تراز نباشد.

2.     قطعات متحرک موجود در این دستگاه اگر آسیب ببینند در نهایت یاتاقان داغ می‌کند.

3.     تاب برداشتن شفت اصلی فن هم می‌تواند یاتاقان را داغ کند.

نحوه مراقبت و نگهداری از سانترفیوژ

به دلیل حساسیت در عملکرد این دستگاه و کارکرد مهمی که دارد باید  به صورت منظم و دوره‌ای توسط یک تعمیرکار باتجربه و متخصص سرویس شود. این کار طول عمر دستگاه شما را بالا می‌برد و در صورت بروز خرابی خیلی زود متوجه می‌شوید و آن را تعمیر می‌کنید.  در نهایت این اگاهی و پیشگیری از خرابی از بسیاری از ضررهای مالی که برای تعمیر و تعویض دستگاه سانتریفیوژ باید خرج کنید جلپگیری می‌کند.

از جمله نکات مراقبتی لازم در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

تمیزکردن فن دستگاه یکی از نکات مراقبتی لازم در زمینه نگهداری از آن است. چون در محیط پر از گرد و غبار قرار دارد و فن را اگر تمیز نکنید گرد و غبار روی آن را می‌پوشاند. این اتفاق باعث تولید صدای ناهنجار در سانترفیوژ می‌شود. جهت جلوگیری از این اتفاق باید هرچند وقت یکبار فن و پروانه دستگاه از رسوبات گردو غبار پاک شود. روغن‌کاری نکته مهم دیگری است که برای مراقبت از دستگاه باید با دقت و به طور منظم رعایت شود. برای روغن‌کاری اگر فن دستگاه در معرض گرد و غبار زیادی است باید فاصله زمانی روغن کاری را کوتاه‌تر کنید. برای این‌که اختلالی در عملکرد هواکش ایجاد نشود باید علاوه بر روغن‌کاری، بلبرینگ را هم از گرد و خاک تمیز کنید. برای هر بلبرینگ از روغن مخصوص آن استفاده کنید. رعایت این نکات مراقبتی به شما در داشتن یک دستگاه باکیفیت با عملکرد قوی کمک زیادی می‌کند.و باعث بروز مشکلات رایج در سانتریفیوژها نمی‌شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۰:۰۹ توسط:ذهن زیبا موضوع: نظرات (0)