ذهن زيباي ثروتمند ذهن زيباي ثروتمند .

ذهن زيباي ثروتمند

جرم گيري ماشين ظرفشويي بوش

جرم گيري ماشين ظرفشويي بوش يك راهكار عالي و كم هزينه براي افزايش طول عمر اين دستگاه است. با توجه به اينكه جرم ها و رسوبات تشكيل شده از سختي آب و كثيفي ظروف علاوه بر كاهش طول عمر، باعث شستشوي نامناسب ظروف در ماشين ظرفشويي بوش مي شوند، دانستن چند راهكار ساده براي جرم گيري ماشين ظرفشويي مي تواند كمك كند تا ظرف ها درون اين دستگاه تميزتر شسته شوند.

بنابراين؛ ما بر آن شديم تا در اين مطلب به معرفي برخي از روش هاي جرم گيري ماشين ظرفشويي بوش در منزل بپردازيم. اگر شما هم شاهد تشكيل لايه هاي متعدد جرم و رسوب هستيد، براي تعمير ظرفشويي بوش و رفع مشكل  تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد. 

همچنين توجه داشته باشيد كه اگر به مشكل جرمگيري توجه ننماييد، با ارور ظرفشويي بوش بر روس صفحه نمايش مواجه خواهيد شد كه باعث خرابي ديگر قطعات آن ميشود.

جرم گيري سبد ماشين ظرفشويي بوش
ماشين ظرفشويي بوش از اجزاي مختلفي تشكيل شده است و هر كدام از آن ها ممكن است در اثر برخورد با آب سخت و كثيفي مواد غذايي، دچار جرم و لايه هاي متعدد رسوب مي شوند. اما در ميان اين اجزا، سبدها به دليل قرار گرفتن ظروف كثيف درون آن، در معرض جرم ها و رسوبات بيشتري قرار دارند. بنابراين؛ بايد حداقل هر ۳۰ روز يكبار براي جرم گيري اين بخش از ماشين ظرفشويي اقدام شود. براي تميز كردن سبد ماشين ظرفشويي، سركه يا جرم گيرهاي شيميايي را به فرچه يا مسواك آغشته كنيد و تمام بخش هاي سبد را با آن پاك كنيد.

جرم گيري لاستيك دور درب ماشين ظرفشويي بوش

لاستيك دور درب ماشين ظرفشويي بوش مانند ماشين هاي لباسشويي به دليل رطوبت مداوم، علاوه بر محيطي براي رشد باكتري ها، فضايي براي تجمع جرم ها و رسوبات هستند. بنابراين؛ بهتر است براي افزايش طول عمر اين دستگاه و جلوگيري از خراب شدن لاستيك دور درب، بعد از هر بار استفاده از مواد جرم زدا براي تميز كردن آن استفاده شود. ساده ترين راه براي از بين بردن رسوبات و جرم ها در لاستيك دور درب ماشين ظرفشويي بوش، تميز كردن آن با دستمال آغشته به سركه است؛ كه مي تواند مانع از تشكيل لايه هاي متعدد جرم و رسوب شود. 

جرم گيري ظرفشويي مارك بوش با قرص جرم گير

جرم گيرهاي ظرفشويي موجود در بازار به شكل هاي متنوعي توليد و عرضه مي شوند. قرص جرم گير نمونه اي از يك رسوب زداي پر قدرت است كه مي تواند در زمان كوتاهي به رفع رسوبات و جرم هاي بخش هاي داخلي ماشين ظرفشويي بپردازد. استفاده از قرص هاي جرم گير براي جرم زدايي بسيار آسان است و همه افراد بعد از تهيه مي توانند از آن استفاده كنند. براي جرم زدايي با قرص بايد آن را در كف ماشين ظرفشويي بوش قرار دهيد و يكي از برنامه هاي شستشوي اين دستگاه را انتخاب كنيد. بعد از اتمام زمان شستشو، تمام جرم ها و رسوبات از اجزاي مختلف ظرفشويي جدا شده و حل مي شوند. 

جرم گيري ظرفشويي مارك بوش با مايع جرم گير

مايع جرم گير مي تواند مانند قرص هاي جرم گير در از بين بردن رسوبات و كثيفي هاي ظرفشويي نقش قابل توجهي داشته باشد. مايع جرم گير عملكردي شبيه به قرص هاي جرم گير دارد، اما بهتر است در هنگام استفاده، در مخزن مواد شوينده ظرفشويي بوش ريخته شود. مايع جرم گير نسبت به قرص هاي جرم گير از قيمت پايين تري برخوردار هستند و به همين علت بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند. براي جرم گيري ماشين ظرفشويي بوش نيازي نيست تا برنامه شستشو را در طولاني ترين حالت تنظيم كنيد؛ بلكه با فعال كردن برنامه عادي شستشو، تمام بخش هاي داخلي اين دستگاه توسط مايع جرم گير، رسوب زدايي و تميز مي شوند. 

جرم زدايي ماشين ظرفشويي بوش با نمك 

برخي از افراد از نمك براي رسوب زدايي و جرم زدايي فضاي داخلي ماشين ظرفشويي بوش استفاده مي كنند و به نتايج مطلوبي دست پيدا مي كنند. با توجه به اينكه برخي از جرم گيرهاي موجود در بازار علاوه بر قيمت بالا، باعث آسيب ديدن بخش هاي داخلي ماشين ظرفشويي مي شوند، استفاده از نمك مي تواند جايگزين خوبي براي آن ها باشد. نمك ها بعد از حل شدن در آب مي توانند تمام لايه هاي رسوبي و جرم ها را از بين ببرند. 

جرم گيري ماشين ظرفشويي بوش با سركه 

درصد زيادي از جرم هاي تشكيل شده روي سطوح مختلف ماشين ظرفشويي بوش، ناشي از تجمع چربي باقي مانده از مواد غذايي است. براي از بين بردن جرم هاي ناشي از چربي مواد غذايي مي توان از سركه به عنوان يك ماده طبيعي جرم زدا استفاده كرد. براي جرم گيري ماشين ظرفشويي با سركه ابتدا بايد مقداري سركه را درون ظرف كوچيكي بريزيد و درون سبد داخل ظرفشويي قرار دهيد. حال بايد با توجه به ميزان رسوبات و جرم هاي داخل ظرفشويي، برنامه شستشو را تنظيم كنيد‌. اگر ميزان جرم و رسوبات در اين دستگاه زياد باشد، مي توانيد بيشترين زمان شستشو را براي آن در نظر بگيريد.

جرم گيري ماشين ظرفشويي بوش با جوش شيرين

اگر نگران خرابي ماشين ظرفشويي خود در اثر جرم زدايي با مواد شيميايي هستيد؛ مي توانيد از جوش شيرين به عنوان جرم گير استفاده كنيد. واكنشي كه جوش شيرين در اثر تركيب با آب نشان مي دهد، مي تواند باعث سست شدن جرم ها و رسوبات از ظرفشويي و در نتيجه از بين رفتن آن ها شود. معمولاً از جوش شيرين براي از بين بردن جرم هاي كف ماشين ظرفشويي استفاده مي شود. براي اينكه بخواهيد تمام رسوبات موجود در جداره هاي داخلي ظرفشويي بوش را از بين ببريد، بايد جوش شيرين را داخل مخزن ظرفشويي بريزيد و يكي از برنامه هاي شستشو را انتخاب كنيد.

منبع: بيتوته


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۲۳ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)

چرا بخارشوي دلونگي بخار توليد نمي كند؟

بخار نكردن دستگاه بخارشوي دلونگي، به‌ طور كامل كارايي اين دستگاه را تحت تاثير قرار داده و لازم است به دنبال اين باشيد كه چرا بخارشوي دلونگي بخار توليد نمي كند؟!

مهم ترين عواملي كه منجر به بخار نكردن بخارشوي دلونگي مي شوند را در ادامه توسط نمايندگي تعمير بخارشوي دلونگي بررسي شده اند.

علت بخار ندادن بخارشوي دلونگي چيست؟

1.     مسدود شدن خروجي بخار دستگاه

2.     عدم وجود آب كافي در مخزن

3.     داغ نشدن آب به مقدار كافي

4.     فعال بودن قفل كودك

5.     نشتي بخار در مسير خروج

6.     تا خوردگي در شلنگ

7.     انسداد فيلتر

8.     معيوب شدن المنت

كم بودن مقدار آب در مخزن

دستگاه بخارشوي دلونگي، بدون ترديد براي توليد كردن بخار، نياز به آب دارد. حال اگر به مقدار كافي در مخزن دستگاه وجود نداشته باشد، امكان جوش آوردن آن و تبديل آب به بخار وجود نداشته و مي تواند دليل بخار نكردن بخارشوي دلونگي باشد. مطمئن شويد كه آب به ميزان كافي در مخزن وجود داشته باشد.

بايد تا جوش آمدن آب صبر كنيد

برخي از افراد تصور مي كنند كه بلافاصله پس از ريختن آب در مخزن دستگاه، مي توانند كار با آن را آغاز كنند. در واقع بايد صبر كنيد تا آب داخل مخزن، به طور كامل جوش آمده و سپس از آن استفاده كنيد. در غير اين صورت مي تواند منجر به بخار ندادن بخارشوي دلونگي شود.

تا خوردگي شلنگ

ممكن دليل بخار ندادن بخارشوي دلونگي، وجود تا خوردگي در شلنگ و يا وجود گرفتگي در مسير خروجي بخار باشد.

قفل كودك را غير فعال كنيد

فعال بودن قفل كودك مي تواند از خروج بخار از دستگاه بخارشوي دلونگي جلوگيري كند. در زمان استفاده مطمئن شويد كه غير فعال شده است.

نشتي بخار در مسير خروج

هر گونه نشتي اعم از پارگي شيلنگ و يا شل بودن اتصالات و نازل، مي تواند علت بخار نكردن بخارشوي دلونگي باشد. آن ها را بررسي كنيد تا در صورت وجود هر گونه نشتي، آن را برطرف نماييد.

انسداد فيلتر، از خروج بخار جلوگيري مي كند

با اين كه بايد آب در داخل مخزن تبخير شود، بايد املاحي از آن به جا نماند. چرا كه منجر به رسوب گرفتن مسير خروج بخار از بخارشوي دلونگي مي شود. مطمئن شويد كه فيلتر داخل دستگاه، به دليل انباشت رسوبات آب، مسدود نشده باشد. چرا كه وجود رسوبات باعث توليد نكردن بخار در بخارشوي دلونگي مي شوند.

معيوب بودن المنت، آب را جوش نمي آورد.

اگر بخارشوي دلونگي بخار توليد نمي كند، بررسي كنيد كه المنت و يا گرم كننده آب آن معيوب نشده باشد. بروز خرابي در آن علت عدم توليد بخار در بخارشوي دلونگي مي شود.

گرفتگي دهانه خروج بخار

ممكن است رسوبات از فيلتر عبور كرده و در دهانه خروجي بخار از بخارشوي دلونگي تجمع پيدا كنند. حتما براي بررسي عدم وجود رسوب، آن را بررسي كرده و در صورت وجود هر گونه گرفتگي آن را برطرف نماييد.

رسوب املاح موجود در آب، در نازل و يا بخش هايي از مسير خروج بخار، امري طبيعي بوده و بايد مورد بررسي قرار بگيرد.

چگونه علت بخار نكردن بخارشوي دلونگي را تشخيص دهيم؟

با بررسي موارد گفته شده مي توانيد ايراد عدم بخار كردن بخارشوي دلونگي را برطرف كنيد. اما اگر همچنان اين ايراد رفع نشد، از طريق تماس با آي پي امداد، مي توانيد در اين زمينه از تعميركار بخارشوي دلونگي كمك بگيريد و بخواهيد با عيب يابي بخارشوي دلونگي مشكل توليد نكردن بخار را برطرف كند.

ضمن اين كه امكان استفاده از خدمات تعمير بخارشوي دلونگي در محل نيز براي شما فراهم شده است تا مراحل تعمير و رفع اين ايراد را از نزديك مشاهده نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۹:۴۱ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)

مشكلات رايج در سانتريفيوژ ها

امروزه از سانتريفيوژها در مكان‌هاي مختلفي چون كارخانه، آزمايشگاه، رستوران و مكان‌هاي ديگر استفاده مي‌شود. اين وسيله هم مانند ساير وسايل دچار فرسودگي و خرابي مي‌شود كه بايد آن‌ها را به خوبي شناخت و در جهت رفع و تعمير اين وسيله اقدام كرد. در ادامه درباره مشكلات رايج سانتريفيوژها نحوه عيب‌يابي و رفع آن و همه آن چه بايد در اين باره بدانيد تا طول عمر دستگاه بالا برود و عملكرد خوبي داشته‌باشد را به شما مي گوييم.

 

انواع خرابي و مشكلات رايج سانتريفيوژ

سانتريفيوژ از جمله دستگاه‌هايي است كه دچار خرابي‌هاي مختلف و متعددي مي‌شود كه از  رايج‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

·        صدا و لرزش زياد

·        كم‌شدن مكش هوا

·        داغ‌شدن زياد ياتاقان‌هاي دستگاه

 

صدا و لرزش زياد دستگاه

در حالت عادي هواكش اين دستگاه بايد صدا و لرزش كمي داشته‌باشد. اگر با چنين مشكلي در سانتريفيوژها روبه‌رو شديد براي  شناسايي و حل مشكل بايد به سراغ چك كردن اين بخش‌ها برويد:

1.     در برخي موارد اين مشكل به دليل تراز نبودن قطعاتي مثل تسمه محرك، چرخ، ياتاقان و كوپلينگ رخ مي‌دهد.

2.     اگر در فن دستگاه ماده خارجي باشد از دستگاه صداي غيرمعمول و غيرطبيعي خارج مي‌شود.

3.     اگر كوپلينگ و ياتاقان سانتريفيوژ قديمي و پوسيده باشد بعد از مدتي اين صداهاي ناهنجار و غيرمعمول از آن خارج مي‌شود.

4.     اگر چرخ يا موتور دستگاه دچار خرابي باشد هم،  دستگاه سروصداي غيرعادي توليد مي‌كند.

5.     شكستگي و شل شدن پيچ پايه و بدنه هم مي‌تواند منجر به توليد صداي غيرعادي شود.

 

كم شدن مكش هواكش سانترفيوژ

يكي ديگر از مشكلات رايج در سانتريفيوژ مسئله كاهش فشار هواكش است. اين اتفاق تحت تاثير عوامل مختلفي چون موارد زير اتفاق مي‌افتد.

1.     اشكال در وضعيت ورودي و خروجي فن و چرخش فن در جهت نادرست.

2.     شكستگي و آسيب در بخش‌هاي مختلف دستگاه و نشتي هوا هم مي‌تواند قدرت مكش را پايين بياورد.

3.     يكي ديگر از عواملي كه باعث مكش كم مي‌شود اين است كه پره يا دمپره‌هاي دستگاه تنظيم نيست.

 

داغ شدن زياد ياتاقان‌هاي سانترفيوژ

 اين مشكل هم يكي از مشكلات شايعي است كه براي اين دستگاه رخ مي‌دهد و علل مختلفي دارد كه مهم‌ترين و رايج‌ترين آن‌ها موارد زير است:

1.     ممكن است ياتاقان تميز يا تراز نباشد.

2.     قطعات متحرك موجود در اين دستگاه اگر آسيب ببينند در نهايت ياتاقان داغ مي‌كند.

3.     تاب برداشتن شفت اصلي فن هم مي‌تواند ياتاقان را داغ كند.

نحوه مراقبت و نگهداري از سانترفيوژ

به دليل حساسيت در عملكرد اين دستگاه و كاركرد مهمي كه دارد بايد  به صورت منظم و دوره‌اي توسط يك تعميركار باتجربه و متخصص سرويس شود. اين كار طول عمر دستگاه شما را بالا مي‌برد و در صورت بروز خرابي خيلي زود متوجه مي‌شويد و آن را تعمير مي‌كنيد.  در نهايت اين اگاهي و پيشگيري از خرابي از بسياري از ضررهاي مالي كه براي تعمير و تعويض دستگاه سانتريفيوژ بايد خرج كنيد جلپگيري مي‌كند.

از جمله نكات مراقبتي لازم در اين زمينه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد

تميزكردن فن دستگاه يكي از نكات مراقبتي لازم در زمينه نگهداري از آن است. چون در محيط پر از گرد و غبار قرار دارد و فن را اگر تميز نكنيد گرد و غبار روي آن را مي‌پوشاند. اين اتفاق باعث توليد صداي ناهنجار در سانترفيوژ مي‌شود. جهت جلوگيري از اين اتفاق بايد هرچند وقت يكبار فن و پروانه دستگاه از رسوبات گردو غبار پاك شود. روغن‌كاري نكته مهم ديگري است كه براي مراقبت از دستگاه بايد با دقت و به طور منظم رعايت شود. براي روغن‌كاري اگر فن دستگاه در معرض گرد و غبار زيادي است بايد فاصله زماني روغن كاري را كوتاه‌تر كنيد. براي اين‌كه اختلالي در عملكرد هواكش ايجاد نشود بايد علاوه بر روغن‌كاري، بلبرينگ را هم از گرد و خاك تميز كنيد. براي هر بلبرينگ از روغن مخصوص آن استفاده كنيد. رعايت اين نكات مراقبتي به شما در داشتن يك دستگاه باكيفيت با عملكرد قوي كمك زيادي مي‌كند.و باعث بروز مشكلات رايج در سانتريفيوژها نمي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۴۰:۰۹ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)

بررسي رايج ترين مشكلات يخچال توسط مركز تعمير يخچال سامسونگ

خانه بدون كامپيوتر را مي توان تحمل كرد اما زندگي در خانه بدون يخچال تقريبا غير ممكن است. اين موضوع نشان مي دهد كه وجود يخچال فريزر در هر محيطي كه افرادي در آن سكونت دارند، چقدر ضروريست. يخچال ها وسايل دوست داشتني و بي سرو صدايي هستند كه در گوشه اي از آشپزخانه سالهاي سال زندگي ميكنند. همه ما تقريبا در طول روز چندين بار به آنها سر مي زنيم. اما گاهي اين وسايل آرام و بي سرو صدا دچار مشكلاتي ميشوند كه ديگر آرام و بي سرو صدا نيستند. در اين مقاله قصد داريم به تعدادي از رايج ترين مشكلات يخچال ها كه توسط نمايندگي يخچال سامسونگ ارائه شده اند، بپردازيم.

داغ شدن بدنه يخچال فريزر سامسونگ

داغ شدن بدنه يخچال فريزر سامسونگ هم مي تواند به دليل استفاده نامناسب از آن باشد، هم به دليل مشكلات فني كه براي آن به وجود آمده است. از موارد استفاده نامناسب از يخچال مي توان به باز و بسته كردن مكرر درب يخچال يا پر كردن بيش از حد آن اشاره كرد. همچنين اگر يخچال در محلي قرار گيرد كه فاصله آن تا ديوار كم باشد و دريچه هاي تهويه نتوانند به خوبي هوا را به گردش در آورند، موجب داغ شدن بدنه يخچال مي شود.

در مواردي نيز داغ شدن بدنه يخچال به دليل موارد فني است. اين موارد شامل: نقص در عملكرد سيستم خنك كننده، تجمع آلودگي روي فيلتر هواي يخچال، كم شدن گاز مبرد براي سرمايش، مشكل در كمپرسور يخچال يا مسدود شدن خروجي هواي يخچال است.

كپك زدن مواد غذايي در يخچال سامسونگ

آلودگي و عدم نظافت به موقع يخچال مي تواند باعث رشد كپك روي ديوارها و داخل محفظه يخچال شود. محفظه يخچال دماي پاييني دارد، اما نبايد فراموش كرد كه با بسته شدن درب، به محيطي تاريك و مرطوب تبديل مي شود كه هوا به طور مداوم در آن گردش مي كند و امكان رشد و تكثير كپك ها فراهم مي شود. همچنين يكي از مهم ترين دلايل كپك زدن مواد غذايي در يخچال مي تواند رطوبت زياد و نشتي لوله هاي آب يخچال باشد.

توليد صدا توسط يخچال سامسونگ

توليد صداهاي غير عادي توسط يخچال دلايل مختلفي دارد. رايج ترين دليل توليد صدا در يخچال، مربوط به خرابي فن هاست. هنگامي كه پره هاي فن ها دچار مشكل شوند يا پيچ آنها شل شده باشد، صداهايي ناخوشايند از يخچال شنيده مي شود.

دليل ديگر توليد صداي يخچال مربوط به شل شدن لرزه گيرها و بست هاي موتور يخچال است. اين مورد بيشتر به دليل جابجايي يخچال اتفاق مي افتد. مسدود شدن هوا در اطراف كمپرسور نيز دليل ديگر توليد صدا در يخچال است. زيرا موجب كاركرد بيش از حد كمپرسور مي شود و صدايي شبيه به سوت ايجاد ميكند. علاوه بر مسدود شدن جريان هوا، كاركرد بيش از حد كمپرسور مي تواند به دليل خرابي درزگيرها يا نشتي مبرد باشد. در تمام اين موارد، خنك شدن هواي داخل يخچال نياز به فعاليت بيشتر كمپرسور دارد كه سبب توليد صدا از آن مي شود.

گرم بودن يخچال و سرد بودن فريزر

گاهي اين مشكل با جابجايي و راه اندازي مجدد يخچال به وجود مي آيد كه دليل آن مي تواند به قرار گرفتن در جاي نامناسبي كه تهويه آن را مختل ميكند باشد. همچنين تنظيمات نامناسب يخچال نيز دليل ديگر آن است. به طور كلي يخچال ها را بايد در تابستان روي 3 الي 4 درجه و در زمستان ها روي 4 الي 5 درجه تنظيم كرد.

گاهي نيز گرم بودن محفظه يخچال به دليل كثيف بودن فيلتر خنك كننده، خرابي لاستيك دور درب يا انسداد لوله هاي خنك كننده است.

علت بوي بد غذا در يخچال سامسونگ

رايج ترين دليل بوي بد در يخچال سامسونگ، مربوط به كثيف بودن محفظه يخچال و عدم رعايت نظافت داخلي يخچال است. به طور كلي درون يخچال محيطي مرطوب و مستعد رشد باكتري ها و كپك هاست. حال اگر فضاي درون آن تميز نباشد، به رشد سريعتر آنها كمك كرده و اين موضوع بر طعم و مزه غذاهاي درون يخچال تاثير منفي ميگذارد.

از دلايل ديگر طعم بد غذاها، پديده اكسيداسيون است. اكسيداسيون يعني واكنش با اكسيژن. برخي غذاها كه داراي مواد افزودني هستند يا غذاهاي داراي روغن زياد، زودتر و بيشتر با اكسيژن تركيب مي شوند.

تغيير پي در پي دماي يخچال نيز عامل ديگر ايجاد بودي بد در غذاهاست. سعي كنيد محيط يخچال را تميز نگه داشته و براي نگهداري غذاها از درپوش استفاده كنيد.

زود اتومات كردن يخچال سامسونگ

موتور يخچال براي خنك كردن هواي درون آن به طور پيوسته كار نميكند. موتور يخچال براي دقايقي كار ميكند و سپس متوقف مي شود. انجام خودكار اين قطع و وصل را اتومات كردن مي نامند. اما گاهي يخچال ها زود اتومات ميكنند و يا به طور پيوسته در حال كار هستند. مهم ترين دلايل زود اتومات كردن يخچال سامسونگشامل دو بخش است. استفاده نامناسب كاربر و مشكلات فني ايجاد شده.

از مواردي كه به استفاده نامناسب كاربر مربوط مي شوند مي توان به باز و بسته كردن مكرر درب، قرار دادن يخچال در محيط گرم يا نزديك به ديوار و قرار دادن غذاي گرم در آن اشاره كرد. از جمله مهم ترين دلايل مشكلات فني نيز خرابي ترموستات يا سنسور در يخچال است. سنسور در يخچال هاي الكترونيكي عملكرد مشابهي با ترموستات دارد. هر دو وظيفه قطع و وصل موتور را بر عهده دارند. حال اگر اين قطعات خراب باشند، اتومات كردن يخچال با مشكل مواجه مي شود.

علت خشك شدن لاستيك دور درب يخچال سامسونگ

سلامت لاستيك دور درب يخچال سامسونگ از اهميت بالايي برخوردار است. زيرا در صورت خرابي، موجب ورود مداوم هواي گرم به داخل يخچال شده و سبب مي شود موتور به طور مداوم كار كند. پس خرابي لاستيك دور درب مي تواند به موتور و ساير بخش هاي داخل يخچال نيز آسيب وارد كند.

دلايلي كه موجب خشك شدن لاستيك دور درب مي شوند شامل پايين بودن درجه يخچال براي مدت طولاني، استفاده از لاستيك بي كيفيت، عوض نكردن لاستيك ها براي مدت طولاني و رعايت نكردن نظافت آنها است.

علت خاموش شدن صفحه نمايشگر يخچال سامسونگ

صفحه نمايشگر يخچال سامسونگ به شما اين امكان را مي دهد كه دما را تنظيم و يا از يخساز آن استفاده كنيد. صفحه نمايشگر يخچال توسط ال اي دي هايي كه بر روي آن تعبيه شده است روشنايي ايجاد مي كند و اگر خاموش شوند، به يكي از دلايل زير است:

اگر ال اي دي هايي كه بر روي صفحه نمايش يخچال تعبيه شده است، بسوزد، روشنايي را مشاهده نميكنيد و نياز به تعويض دارند.
از سالم بودن پريز، دوشاخه و كابل برق اطمينان حاصل نماييد.
چنانچه برد اصلي مشكل داشته باشد، صفحه نمايشگر يخچال هم خاموش ميشود.
نوسانات برق باعث ايجاد ولتاژ متغير ميشود كه در نهايت منجر به آسيب رساندن به برد الكترونيكي اصلي يا صفحه نمايش ميشود.
خرابي برد صفحه ديسپلي يخچال

نوسان درجه دماي يخچال سامسونگ

در يخچال هاي الكترونيكي كه داراي برد هستند معمولا اختلال دما به دليل خرابي سنسور، اختلال در عملكرد ديفراست، مشكل در شارژ گاز (كيپ بودن لوله ها، تزريق بيش از اندازه گاز و يا كم بودن گاز) باعث اختلال در عملكرد كمپرسور و نهايت نوسان دما مي‌شود. از ديگر موارد تاثير گذار بر نوسان درجه دما مي توان به ايراد در كاركرد كمپرسور (معيوب بودن رله اورلود، خازن، خرابي فن يا خود كمپرسور)، نوسان ولتاژ جريان برق و خرابي لاستيك دور درب اشاره كرد.

در يخچال هاي نيمه الكترونيكي به جاي برد در آنها از تايمر استفاده شده است. دليل نوسان دما در اين يخچال ها ميتواند خرابي تايمر، قطعات ديفراست (ترموديسك، ترموفيوز، المنت)، خرابي ترموستات، معيوب شدن رله اورلود يا كمپرسور، مشكل در شارژگاز، خرابي لاستيك، نوسانات برق، كيپ بودن لوله هاي گاز يا كم و زياد بودن گاز باشد.

در يخچال هاي قديمي تر يا مكانيكي كه در آنها از ترموستات استفاده شده، دليل نوسان درجه دما مي تواند به دليل خرابي در ترموستات، مشكل در كمپرسور يا رله اورلود، ايراد در لاستيك دور درب، كيپ بودن لوله هاي نشتي گاز يا تزريق اشتباه گاز باشد.

نتيجه گيري

در مطلبي كه ارائه شد، چند نمونه از رايج ترين مشكلات يخچال سامسونگ را معرفي كرديم. در برخي موارد مشكلات به وجود آمده به دليل استفاده نادرست كاربر است و با اصلاح رفتار و يا تغييري كوچك در محل قرارگيري يخچال، مي تواند عملكرد يخچال سامسونگ خود را به حالت عادي بازگرداند. اما در برخي موارد، مشكلات فني هستند و براي عيب يابي و برطرف كردن آنها بايد به يك فرد متخصص و قابل اعتماد مراجعه كنيم. مركز آي پي امداد يك مركز رسمي براي تعمير يخچال سامسونگ در تهران است كه مي توانيد در صورت مشاهده خرابي، از تكنسين هاي با تجربه ي اين مركز بهرمند شويد.

 منبع: ويرگول -تعمير يخچال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۴:۱۱ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)