ذهن زيباي ثروتمند ذهن زيباي ثروتمند .

ذهن زيباي ثروتمند

بررسي دلايل دوخت نامناسب چرخ خياطي

يكي از مشكلاتي كه خياط‌هاي كهنه‌كار و تازه‌كار پس از اتمام كار خود يا در حين كار با آن مواجه مي‌شوند، مسئله دوخت نامناسب چرخ است. اين دوخت نامناسب لباس توسط چرخ خياطي  به شكل‌هاي مختلفي مانند دوخت ناقص، نخ‌هاي درهم، سوزن شكسته و شكل‌هاي ديگر ظاهر مي‌شود و كار نهايي را خراب مي‌كند.

ما در اين مقاله مي‌خواهيم به بررسي دلايل دوخت نامناسب چرخ‌خياطي و راه‌هاي رفع اين مشكل بپردازيم. اگر شما هم به شغل خياطي مشغول هستيد و با چنين مشكلاتي در كار خود روبه‌رو شده‌ايد خواندن اين مقاله را از دست ندهيد. ما به شما تمامي اين مشكلات و راه‌حل‌هاي مربوط به آن را مي‌گوييم تا در نهايت بتوانيد يك لباس شيك و زيبا براي خود يا مشتري بدوزيد.

مشكلات رايج چرخ خياطي

در بررسي دلايل دوخت نامناسب چرخ خياطي به عوامل مختلفي مي‌رسيد كه از جمله شايع‌ترين و مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

·        جمع شدن نخ زير پارچه

·        دوخت ناقص چرخ به دليل شكستن سوزن

·        پاره‌شدن مداوم نخ

·        پرش دوخت چرخ

·        چرخ خياطي گير مي‌كند

·        سوزن بدون نخ مي‌دوزد

·        جمع شدن پارچه يا نخ در ابتدا و انتهاي درز

·        ساييده و پاره شدن نخ

·        صدا دادن عجيب چرخ

·        چرخ كار مي‌كند اما سوزن حركتي ندارد

·        درزها نظم ندارند

·        تنظيمات مربوط به دوخت تزئيني كار نمي‌كند

·        دندانه‌هاي جلودهنده با پارچه هماهنگ نيست

جمع‌شدن نخ زير پارچه

اين اتفاق دلايل مختلفي دارد كه ابتدا بايد پارچه را از زير چرخ آزاد كنيد و بيرون آورديد و نخ‌هاي اضافي را با قيچي ببريد. پس از آزاد كردن پارچه از زير چرخ حالا بايد به دنبال علت اين موضوع بگرديد. تنظيمات كشش نخ چرخ خياطي را چك كنيد چون ممكن است اين تنظيمات به محض دوخت يك پارچه ضخيم اگر شروع به دوخت پارچه ظريف كنيد دچار مشكل شود و چرخ نخ را جمع كند. پس بررسي كشش چرخ خياطي موضوعي است كه بايد حتما به آن توجه كنيد. براي جلوگيري از اين اتفاق حتما بايد از يك نوع نخ براي قرقره بالايي و ماسوره استفاده كنيد. توجه داشته‌باشيد تفاوت نخ‌ها مي‌تواند عامل دوخت ناقص چرخ شود.

شكستن سوزن و دوخت ناقص چرخ

شكست سوزن هم خطرناك است هم باعث دوخت بد مي‌شود. براي جلوگيري از اين اتفاق بايد از سوزن مناسب با پارچه استفاده كنيد و به طور مرتب هم آن را تعويض كنيد. سوزن مناسب براي پارچه‌هاي بافتني نوك توپي يا جرسي است. اما براي پارچه‌هاي ضخيمي چون جين و چرم بايد از سوزن محكم و تيز استفاده كنيد. به دليل اهميت تناسب سوزن با پارچه، بي‌توجهي به اين مسئله مي‌تواند باعث شكستن سوزن و دوخت نامناسب چرخ ‌شود.

پاره‌شدن دائم نخ

براي اين‌كه به اين مشكل برخورد نكنيد بايد به جنس نخي كه انتخاب و خريداري مي‌كنيد، توجه كنيد. به يكسان بودن وزن نخ‌هاي قرقره بالايي و پاييني توجه كنيد.

پرش دوخت چرخ

يكي ديگر از مشكلاتي كه خياط‌ها با آن روبه‌رو مي‌شوند پرش يا جاانداختن چرخ خياطي است. براي حل و رفع اين مشكل ابتدا ببينيد كه سوزن درست نصب شده، خم يا شكستگي نداشته‌باشد. هم‌چنين چك كنيد بين سوزن و پارچه تناسب برقرار باشد. در صورت رخ دادن هرگونه مشكلي از اين قبيل بايد سوزن را تعويض كنيد. اگر با بررسي و حل اين مشكلات باز هم چرخ پارچه را ندوخت مشكل از زمان‌بندي است كه بايد حتما آن را يك تعميركار ببيند.

گيركردن چرخ خياطي

يكي ديگر از مشكلات چرخ خياطي مسئله گيركردن آن است. شايع‌ترين دليل اين اتفاق اين است كه پارچه براي دستگاه سنگين است و تناسبي ندارد. اگر مشكل از پارچه و سنگيني آن نباشد بايد ببينيد سوزن درست نصب شده و شكستگي نداشته‌باشد. مسئله ديگري هم كه مي‌تواند منجر به اين اتفاق شود،  تجمع پرز در دستگاه و محل دوخت است كه با تميز كردن مي‌توان اين مشكل را حل كرد.

سوزن بدون نخ مي‌دوزد

يكي از اتفاقات ناخوشايند در زمان كار با چرخ خياطي اين است كه نخ از سوزن جدا مي‌شود. براي حل اين مسئله قبل از نخ كردن چرخ بايد سوزن را در بالاترين قسمت قرار دهيد و چرخ دستي را به طرف خود بچرخانيد. با چرخاندن چرخ به سمت خود عملكرد آن بهتر مي‌شود.

جمع شدن پارچه يا نخ انتهاي درز

لباسي سالم است كه درزهاي دوخته شده آن از اول تا آخر پارچه صاف باشد. اما اگر ديديد كه نخ انتهاي پارچه جمع شده اين يعني يك‌جاي كار ايراد دارد و علت آن هم دوخت روي انتهاي پارچه است. براي حل اين مسئله بايد چند ميلي‌متر اضافه در ابتداي پارچه را بدوزيد. يعني قبل از بستن درز و رسيدن به لبه، كوك زيگزاگ بزنيد و بعد از آن از روي لبه بدوزيد تا زيبا شود.

ساييده و پاره‌شدن نخ

اين اتفاق به دليل مشكل در سوزن است. براي عيب‌يابي بايد به سراغ بررسي ميزان سازگاري اندازه نخ و سوزن باشيد. براي اين‌كه نخ به راحتي از سوزن عبور كند و پاره نشود بايد سوزن بزرگ باشد.

توليد صداي عجيب از چرخ

اگر چرخ شما صداي عجيبي داد بايد كار را متوقف كنيد و آن را تميز كنيد. البته ممكن است مشكل در بخش پدال چرخ باشد بايد آن را به كمك تعميركار، درست كنيد. قبل از اين‌كه سراغ تعميركار برويد چرخ را روغن‌كاري و تميز كنيد اگر باز هم صدا مي‌داد به تعميركار زنگ بزنيد.

چرخ كار مي‌كند اما سوزن كار نمي‌كند

اين مشكل به دليل اين است كه چرخ خياطي در حالت نادرست ماسوره قرار دارد. براي رفع اين مشكل سراغ پيچ ماسوره برويد ببينيد پيچ آن درست است يا نه.

كار نكردن تنظيمات تزئيني

ابتدا به دنبال تنظيمات طول و عرض دوخت برويد. براي آگاهي از مشكلات اين بخش و حل آن مي‌توانيد به سراغ دفترچه راهنما اين قسمت برويد.

حل مشكلات مربوط به دوخت ناقص چرخ خياطي

گفتيم كه چرخ خياطي چه ساده و دستي باشد چه پيشرفته و پدالي در برخي مواقع دچار مشكلاتي مي‌شود كه در نهايت منجر به دوخت لباس زيبا و جذاب نمي‌شود. هرچند كه مشكلات مربوط به چرخ خياطي زياد است اما راه‌حل آن بسيار ساده است و مي‌توان آن‌ها را به راحتي رفع كرد. براي حل اين مشكلات يا به سراغ دفترچه راهنما برويد يا يك مجموعه باسابقه كه كار تعميرات تخصصي چرخ خياطي را انجام مي‌دهد برويد تا به دستگاه در صورت عدم آگاهي كافي آسيب نزنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۵:۲۳ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)

ثروتمندترين افراد ايران

ليست ثروتمندترين افراد ايران را به اين منظور كه شغل آن‌ها چيست، از چه راهي ثروتمند شده اند، چقدر سرمايه داشته اند و موارد اين‌چنيني نخوانيد. اين ليست را با هدف درك باورهاي افراد ثروتمند بخوانيد. زيرا تنها باورهاي ذهني هستند كه سبب مي شوند فردي ثروتمند يا فقير شود و اگر شما نيز باورهاي اين‌گونه افراد را در ذهنتان پرورش دهيد، مي‌توانيد مانند آن‌ها و حتي بيشتر از آن‌ها ثروت كسب كنيد.


1- اسدالله عسگر اولادي

اسدالله عسگراولادي متولد 15 اسفند سال 1312 در محله چهارراه سيروس تهران بود. فعاليت آقاي عسگراولادي در زمينه صادرات خشكبار بود. در دروان پس از انقلاب ايشان رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين بودند. اسدالله عسگراولادي فعاليت صادراتي خود را ابتدا با صادرات زيره آغاز كرد. او زيره را به كشور سنگاپور صادر مي‌كرد و سپس موفق شد اين محصول را به نيويورك نيز صادر كند. شركت او “حساس ” نام داشت و تعيين كننده نرخ زيره در جهان بود. پس از موفقيت او در صادرات زيره، صادرات پسته و كشمش و ميوه هاي خشك شده را نيز آغاز كرد. موفقيت او در زمينه صادرات پسته تا حدي بود كه او، سلطان پسته لقب گرفت. آقاي عسگراولادي در كنار صادرات خشكبار، در زمينه واردات لوازم خانگي نيز فعاليت مي‌كرد.

عسگراولادي خود را يك سرمايه‌دار نمي دانست؛ بلكه خود را يك سرمايه گذار مي‌ناميد. اعتقاد داشت كه ثروتمند است و ثروتمند بودن حق اوست و برخلاف بسياري از ثروتمندان از اعلام ثروتمند بودن خود ترسي نداشت. علاقه‌اي به گرفتن وام نداشت؛ بلكه آن‌قدر ثروتمند بود كه حتي به بانك‌ها نيز وام مي‌داد. طبق برآورد مالي مجله فوربز در سال 1382 (2003) در حدود 100 ميليارد دلار برآورد شده بود.

اسدالله عسگراولادي در سال 1398 در شهريورماه درگذشت.
 

2- حسين ثابت بكتاش

حسين ثابت بكتاش متولد 1313 كارآفرين و سازنده بزرگ ايراني است كه در زمينه گردشگري و هتلداري فعاليت مي‌كند. او در نوجواني پس از اخذ ديپلم در ايران براي تحصيل در رشته برق و الكترونيك به اروپا سفر كرد. در همين دوران بود كه او به صنعت گردشگري علاقه‌مند شد. حسين ثابت مالك پيشين هتل بزرگ داريوش است. اين هتل فوق‌العاده به سبك تخت جمشيد و در شهر كيش ساخته‌شده است. او همچنين چهار هتل ديگر به نام هاي لاله، هليا، تماشا و پانيذ را نيز در شهر كيش ساخته است. او سابقاً مالكيت 25 درصد از سهام هتل لاله كيش را نيز در اختيار داشت.

حسين ثابت بكتاش بعدها هتل لاله در تهران، سرعين و يزد را خريداري كرد. شركت تجارت بين‌المللي ثابت و پارك دلفين‌ها كه به دلفيناريوم معروف است را نيز در كيش راه اندازي كرد. اما در نهايت او 25 درصد از سهام هتل لاله كيش، هتل داريوش و دلفيناريوم را به مالك شركت هواپيمايي زاگرس فروخت.

از ديگر اقدامات او در ايران مي توان به احداث پارك اسب ايران به منظور ايجاد محلي براي اسب‌دواني اشاره كرد. در حال حاضر حسين ثابت بكتاش صاحب 9 هتل در جزاير قناري كشور اسپانياست و به عنوان يكي از بزرگ‌ترين هتلداران اين كشور محسوب مي‌شود.
 


3- پير مراد اميديار

پير مراد اميديار كارآفرين و خير آمريكايي فرانسوي است. او در 21 ژوئن سال 1967 (31 خرداد 1346) در شهر پاريس فرانسه متولد شد. نام او در ابتدا پرويز مراد بود كه پس از مهاجرت به پير تغيير كرد. با وجود اينكه او در فرانسه متولد و در حال حاضر در كشور آمريكا زندگي مي‌كند، اما از والديني ايراني به دنيا آمده است.

پير اميديار در سال 1995 سايت ebay را راه اندازي كرد. اين سايت در زمينه فروش محصولات و خدمات با تخفيف هاي چشمگير، بين فروشنده و خريدار ارتباط برقرار مي‌كرد. به دليل نو بودن ايده ebay اين سايت به سرعت رشد كرد و ثروت 3.1 ميليون دلاري را تا سال 1999 براي پير اميديار به ارمغان آورد. تا سال 2005 سود خالص اين شركت به 441 ميليون دلار رسيد. پير اميديار در 31 سالگي ميلياردر شد و در 50 سالگي دارائي خالص او به 10.4 ميليارد دلار رسيد.


4- احد عظيم زاده

احد عظيم زاده متولد 10 آذر 1336 است. او در روستايي به نام اسفنجان از توابع اسكو در آذربايجان شرقي است. احد در 7 سالگي پدر خود را از دست داد. با تمام محدوديت هايي كه عظيم زاده در دوران كودكي با آن‌ها روبرو بود، توانست با 100 هزارتوماني كه حاصل كار، قرض از پسر عمو و وام باكي بود كارگاه قالي بافي كوچكي راه اندازي كند و سپس براي يافتن بازاري پر رونق براي فروش فرش هاي خود به كشورهاي اروپايي سفر كرد. او سپس با ايده توليد فرش هاي گرد براي كشورهاي اروپايي و استقبال تاجران كشورهاي المان، سوئيس و چين به ثروت خوبي دست پيدا كرد.

احد عظيم زاده علاقه‌اي به سرمايه گذاري در كشورهاي خارجي ندارد و تمام سرمايه خود را در كشور ايران نگه مي‌دارد. او با راه اندازي پروژه‌هاي مختلف مانند “قو، الماس خاورميانه” سعي در اشتغال زايي و كارآفريني براي جوانان دارد. پروژه “قو، الماس خاورميانه” در سلمان شهر قرار دارد و داراي سه ساختمان با كاربردهاي تجاري، مسكوني و هتل پنج ستاره است. ساختمان تجاري آن داراي 486 مغازه و هتل آن داراي 35 طبقه است.

احد عظيم زاده به كارهاي خير نيز علاقه دارد و به دليل اينكه در كودكي پدر خود را از دست داده، تلاش مي‌كند از كودكان يتيم حمايت كند و سرپرستي حدوداً 2000 كودك يتيم را بر عهده دارد كه همواره بر تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود. 


5- كوروش منصوري

متولد سال 1339 در كلاردشت مازندران است. او بعد از پايان دوره دبيرستان و قبل از آغاز جنگ ايران و عراق به كشور انگلستان مهاجرت كردند. او با ديدن خودروهاي كشور انگلستان به صنعت خودروسازي علاقه‌مند شد. او پس از مطالعه بر روي ماشين هاي الماني، در سال 1989 شركت MP Desing را در كشور انگليس به منظور توليد قطعات خودرو براي شركت هاي خودروسازي بزرگ تأسيس كرد. با وجود موفقيت هاي اين شركت، او تمايل بيشتري به تيونينگ ماشين ها داشت. به همين دليل در سال 2001 شركت Mansory را در كشور انگلستان تأسيس كرد.

در حال حاضر شركت منصوري در كشور المان و سوئيس فعال است و همچنين دفاتري نيز در شهرهاي اوساكاي ژاپن، سئول كره جنوبي، لس آنجلس ايالات متحده، ابوظبي امارات و سنگاپور براي فروش محصولات دارد. شركت منصوري با شركت هاي خودروسازي بزرگي از جمله بنز، رنجرور، مزراتي، تسلا، پورش، بي ام دابليو، آئودي، مك لارن، رولز رويس، بنتلي، فراري، موتور كارز، استون مارتين و… همكاري دارد.

شركت منصوري علاوه بر تيونينگ خودرو، در زمينه ساخت و طراحي كشتي هاي تجاري و تفريحي، توليد لوازم خانگي و تجهيزات اداري و طراحي داخلي هواپيما نيز فعاليت مي‌كند.


6- يعقوب قرمزيان

يعقوب قرمزيان يكي از ثروتمندترين افراد ايران در سال 1964 به همراه چهار فرزند خود به كانادا مهاجرت كرد. او ابتدا كار خود را با تجارت فرش دستباف آغاز كرد. آن‌ها با واردات، توليد و پخش فرش هاي دستباف در كشور كانادا به ثروت خوبي دست پيدا كردند. سپس به تجارت ساخت و ساز در كانادا و آمريكا پرداختند. آن‌ها با خريد و فروش املاك و مستقلات غير قابل انتقال مانند زمين به ثروت خود افزودند.

اين خانواده در كشور كانادا و امريكا به ساخت مراكز مهمي پرداختند. از جمله اين مراكز مي توان به فروشگاه بزرگ وست ادموند مال  (Xanadu meadowands) اشاره كرد كه در سال 1981 (1359) در كانادا ساخته شد. اين مركز در سال 2004 به بزرگترين مركز خريد كانادا تبديل شد.

يعقوب قرمزيان، پدر خانواده در سال 2000 از دنيا رفت. چهار پسر او به نام هاي اسكندر، نادر، بهمن و رافائل راه پدر را ادامه دادند. آن‌ها توانستند ثروت پدر را به 4 ميليارد دلار برسانند. آن‌ها بزرگترين مراكز خريد در بلومينگتون امريكا را ساختند. در ادامه با تأسيس شركت Triple Five group در زمينه معاملات املاك، اكنون نزديك به 400 شعبه در كشورهاي كانادا، ايالات متحده، بريتانيا، ژاپن، تايوان و منطقه خاورميانه دارند.

چيزي كه در رفتار اعضاي خانواده قرمزيان مي‌توان مشاهده كرد اين است كه با مرگ يا كناره گيري يكي از اعضا، كار و توسعه اقتصادي هرگز متوقف نمي شود.


 7- اردوان فرهاد مشيري

يك تاجر ايرانيست كه اكنون در موناكو زندگي مي‌كند. او در 27 ارديبهشت 1334 در ايران متولد شده است. اردوان فرهاد مشيري متولد ايران و بزرگ شده انگليس است. او در سال 1979 ايران را ترك و به كشور انگلستان مهاجرت كرد. او فارغ التحصيل دانشگاه لندن است.

اردوان فرهاد مشيري در زمينه برند سازي شخصي بسيار موفق بوده است. ثروت او تا حد زيادي از طريق سرمايه گذاري در شركت هاي فعال در حوزه انرژي و صنعت فولاد به دست آمده است. شركت هايي كه او در انها سرمايه گذاري كرده، در كشورهاي انگليس و روسيه واقع هستند. همچنين او مالك بخشي از سهام باشگاه فوتبال اورتون انگليس است.

طي برآوردي كه مجله فوربز از ثروت او انجام داده، ثروت او را در حدود 3.2 ميليارد دلار در سال 2017 تخمين زده است.


8- اميد كردستاني

اميد كردستاني متولد سال 1343 در تهران است. او پس از گذراندن دوره ابتدايي در ايران، در سن 14 سالگي به همراه خانواده به كشور آمريكا سفر كرد. او در سال 1991 موفق به كسب مدرك فوق ليسانس بازرگاني از دانشگاه استنفورد شد. او سپس در يك شركت آمريكايي به نام Netscape كه در زمينه ساخت وب‌سايت فعاليت مي‌كرد، مشغول به كار شد. در ظرف كمتر از دو سال توانست درامد خالص اين شركت را از 88 ميليون دلار به 200 ميليون دلار افزايش دهد.

اميد كردستاني يكي از بنيانگذاران گوگل است. او در سال 2006 موفق شد تا توييتر را براي گوگل خريداري كند. او با ايده تبليغات از طريق گوگل، به منظور كسب ترافيك بيشتر، باعث شد تا 99 درصد درامد گوگل از اين راه به دست بيايد. همكاران او در گوگل به اميد كردستاني لقب آقاي ديپلمات را داده اند.

در سال 2015 اميد كردستاني به عنوان رئيس بخش اجرائي توييتر (كه اكنون X نام دارد) فعاليت مي‌كرد. مجله تايم در سال 2006 او را يكي از صد نفري كه رنگ ديگري به دنياي ما بخشيده اند معرفي كرد. مجله فوربز نيز اعلام كرد كه ميزان ثروت اميد كردستاني در طي سال هاي 2008 تا 2009 از 4.1 ميليارد دلار به 2.2 كاهش يافته است.


 9- حسن خسروشاهي

حسن خسروشاهي يك كارآفرين بزرگ ايراني است كه در 10 دي 1318 به دنيا آمد. او فارغ التحصيل رشته حقوق و اقتصاد از دانشگاه تهران است. پدر او، علي خسرو شاهي بنيانگذار دو شركت الوند و مينو است. حسن خسرو شاهي وارث شركت مينو بود كه در سال 1357 اموال و دارائي هاي او توسط دولت مصادره شد. او نيز قبل از جنگ به كشور كانادا مهاجرت كرد.

حسن خسرو شاهي در شهر ونكوور كانادا شركت persis holdings را تأسيس كرد كه در زمينه املاك و مستغلات، خرده فروشي و داروسازي فعاليت مي كرد. سپس فروشگاهي به نام فيوچر شاپ را تأسيس كرد. در اين فروشگاه لوازم خانگي و ابزار الكترونيكي به فروش مي رسيد. در حال حاضر اين فروشگاه داراي 90 شعبه در كشور كاناداست و 8000 كارمند دارد. Futureshop پس از مدتي به بست باي تغيير نام داد.

مجله فوربز دارائي هاي حسن خسرو شاهي را در حدود 2 ميليارد دلار تخمين زده است. او در برهه اي عنوان هفتمين فرد ثروتمند كانادا را نيز به دست آورده است.


 10- داوود آليانس

داوود آليانس در حال حاضر 86 سال دارد و داراي مدرك دكترا از دانشگاه هريوت وات است. داوود ثروت خود را از فعاليت در زمينه پوشاك به دست آورده است. او  يك ثروتمند ايراني است كه در 24 دي ماه سال 1310 در كاشان متولد شد. داوود يهودي است و پدرش پس از دوران ابتدايي او را به بازار كار فرستاد. او در 13 سالگي به تهران آمد و در بازار تهران مشغول به كار شد. سپس در سال 1329 با جيب خالي به انگلستان سفر كرد. او در كشور منچستر در يك كارگاه نساجي مشغول به كار شد. اين كارگاه پس از مدتي ورشكست شد و داوود با سرمايه اي كه در اختيار داشت توانست آن را خريداري كند. پس از خريد اين كارگاه داوود توانست آن را رونق ببخشد و درآمد آن را افزايش دهد.

با رونق كسب و كارش در كارگاه نساجي توانست كارخانه هاي ديگري خريداري كند. به طور كلي توانست تعداد زيادي كارخانه در حدود 65 كشور جهان خريداري كند. تعداد كارخانه هاي داوود به قدري زياد است كه به او لقب امپراتور نساجي داده اند. او همچنين مالك 33 در صد از سهام شركت Brown، 22 درصد از شركت Coats plc و همچنين مالك يك مجموعه هنري ارزشمند و شركت هاي هري جنوگلي است. مجله فوربز ارزش دارائي هاي او را در حدود 410 ميليون پوند تخمين زده است.

11- ماني مشعوف

ماني مشعوف متولد 6 ژوئيه سال 1937 (15 تير 1317) در تهران است. او يك تاجر ايراني ساكن كشور آمريكا است. ماني در نوجواني به همراه خانواده به واشنگتن ديسي مهاجرت كرد. پس از مهاجرت مشغول به تحصيل شد و توانست در رشته علوم سياسي دانشگاه ايالتي سانفرانسيسكو فارغ التحصيل شود.

او مالك يك استيك فروشي در آمريكا بود. سپس تصميم گرفت يك فروشگاه اينترنتي در زمينه لوازم آرايشي و زيورالات راه اندازي كند. شركتي كه ماني مشعوف تاسيس كرد BEBE نام داشت. سايت خرده فروشي ماني مشعوف جز قديمي ترين سايت هاست. اين فروشگاه هم اكنون داراي بيش از 312 شعبه در سراسر آمريكاي شمالي است. اين سايت ارائه كننده هزاران نوع لوازم آرايشي و بهداشتي، زيورالات و پوشاك زنانه است. افتتاح فروشگاه BEBE با حضور هنرماندان همراه بوده است. كيم كارداشيان بارها در مراسم افتتاح شعبه هاي مختلف بي بي استورس حضور داشته است. اين فروشگاه براي خريدهاي بالاي 100 دلار ارسال رايگان در نظر گرفته است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط نشريه فوربز، ثروت ماني مشعوف در سال 2006 يك و نيم ميليارد دلار و در سال 2007 در حدود 1.3 ميليارد دلار تخمين زده شده است. او در اين سال در رتبه 242 مين ثروتمند آمريكا قرار گرفت.

12- اسحاق لاريان

آيزاك لاريان يا اسحاق لاريان متولد 28 مارس 1954 است. او يك يهودي اهل كاشان است. لاريان در دبيرستان خوارزمي تهران تحصيل مي كرد. او درسن 17 سالگي و پس از اتمام دوره دبيرستان به امريكا مهاجرت كرد. در آنجا براي تامين مخارج تحصيل و زندگي خود در يك رستوران مشغول به كار شد. اسحاق در حال حاضر 69 سال سن دارد و دارائي او در حدود 1.1 ميليارد دلار است. او مديرعامل MGA entertainment، يكي از بزرگترين شركت هاي توليد كننده اسباب بازي و محصولات سرگرمي در جهان است. شعار اسحاق لاريان: «آينده متعلق به جسوران است» كه در تمام شركت MGA به نمايش درآمده است. اسحال لاريان در سال 2001 موفق شد تا عنوان كارافرين سال ملي را از ارنست اند دريافت كند.

منبع: سايت يكشو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۱:۵۶ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)

چرا چايساز برقي ضرر دارد؟

ضرر‌هاي چايساز برقي جز مطالبي است كه كم‌تر كسي به مطالعه آن پرداخته و معمولاً افراد درباره آن اطلاعي ندارند. اكثر افراد جامعه علاقه زيادي به چايساز‌هاي برقي دارند؛ زيرا اين محصولات، اغلب طراحي شده‌اند كه به سرعت نياز‌هاي مردم را تأمين كنند. با وجود همه فوايد چايساز‌هاي برقي، اما معايبي نيز در اين محصولات وجود دارد كه مي‌تواند سلامت انسان را به طور جدي به خطر بيندازد.

با اين حال اين چايساز، يكي از محبوب‌ترين لوازم خانگي به حساب مي‌آيد. به جرات مي‌توان گفت در هر خانه‌اي يكي از آن‌ها وجود دارد. خيلي از افراد به جاي خريد يك چايساز نو به تعمير چايساز برقي خود رو مي‌آورند، چرا كه از برند معتبري آن را خريده‌اند و مي‌توانند پس تعميرات باز هم از آن استفاده كنند.

در ادامه علاوه بر صحبت در مورد ضرر چايساز برقي، در مورد برند‌هاي مطرح اين محصول نيز براي شما توضيح داده‌ايم.

 

آيا چايساز‌هاي برقي سرطان‌زا هستند؟

چايساز‌هاي برقي به سرعت آب را به جوش مي‌آورند و سپس خودشان خاموش مي‌شوند، اما در كنار اين مزيتي كه دارند، بي عيب نيستند. چايساز‌هاي برقي علي‌الخصوص از نوع پلاستيكي مي‌توانند سرطان‌زا باشند و اين ادعا توسط دانشمندان مورد تأييد قرار گرفته است. دانشمندان با آزمايشاتي كه انجام داده‌اند به اين نتيجه رسيده‌اند كه وسايل پلاستيكي و برقي در آشپزخانه درون خود ماده‌اي به نام BPA دارند. اين ماده بسيار خطرناك است و در زمان جوشيدن مي‌تواند به آب و بخار آب اضافه شود.

BPA ماده‌اي سرطان‌زا است؛ به همين دليل دانشمندان توصيه مي‌كنند كه افراد كم‌تر از وسايلي همچون چايساز برقي پلاستيكي استفاده كنند. تنها در مواردي كه زمان كافي براي صبر كردن وجود ندارد، استفاده از اين محصولات مجاز است؛ در غير اين صورت بايد به روش ديگري چاي دم كرد.

BPA چيست و چه اختلالاتي در بدن انسان به وجود مي‌آورد؟

ماده شيميايي با نام BPA در ساختار خود داراي پلي كربنات يا پلي پروپيلن است، به همين دليل از آن در ساخت محصولات پلاستيكي به خصوص وسايل پلاستيكي آشپزخانه استفاده مي‌شود. دو تا از اختلال‌هاي مشهوري كه توسط اين ماده خطرناك براي انسان به وجود مي‌آيد، مربوط به چاق شدن و اختلال در رشد كودكان است. در كشور‌هايي همچون كانادا و ژاپن، توليد‌كننده‌هاي لوازم كودكان حق استفاده از BPA را به دليل اختلالاتي كه براي كودكان به وجود مي‌آورد را ندارند. چاي درست كردن با چايساز‌هاي برقي پلاستيكي مشكلات زير را براي افراد به وجود مي‌آورند كه در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره كرده‌ايم؛

·        اختلال غدد

·        اختلال رشد براي كودكان

·        ناباروري

·        سرطان سينه

·        ديابت

·        سرطان پروستات

·        بيماري‌هاي قلبي و عروقي

چايساز‌هاي برقي آلومينيومي و فلزي ضرر دارند؟

تا الان هرچه كه از مضرات چايساز برقي گفته شد، مربوط به نوع پلاستيكي آن بود. اما سؤالي كه ذهن بسياري از افراد را درگير مي‌كند اين است كه آيا چاي درست كردن با چايساز‌هاي برقي از نوع فلزي و آلومينيومي هم ضرر دارد؟ در حال حاضر بخش بسيار بزرگي از توليدات چايساز‌هاي برقي را برند‌هاي فلر و فيليپس در اختيار دارند كه بخش عمده‌اي از محصولاتشان مربوط به چايساز‌هاي برقي فلزي است.

محصولات فلزي ضرري آن‌چناني مانند نوع پلاستيكي ندارند، اما رسوب آهك در آن‌ها مي‌تواند خطرناك باشد. البته كه رسوب به مقدار بسيار زياد مضر است و در حد و اندازه‌هاي پايين نه تنها ضرر ندارد، بلكه مي‌تواند مفيد باشد. مصرف اندكي كلسيم و منيزيم موجود در آهكي كه درون چايساز رسوب كرده است، مي‌تواند براي سلامتي مفيد باشد، البته كه تحقيق جامع و علمي درمورد آن وجود ندارد. از طرفي مي‌گويند جمع شدن آهك بسيار زياد در كتري و چايساز مي‌تواند براي بدن مضر باشد، اين مورد نيز به اثبات علمي نرسيده است.

 اما به جرئت مي‌توان گفت رسوب آهك مي‌تواند باعث خرابي چايساز برقي شود و بايد هر چند وقت يك بار چايساز به خوبي شسته شود تا اين رسوبات جمع شده، به خوبي كنده شوند. مي‌توان با استفاده از سركه سفيد، مايع ظرف‌شويي، پارچه ميكرو فيبر يا حوله، پارچه خيس، روغن كودك يا روغن زيتون به راحتي از شر رسوبات آهكي خلاص شد. با انجام مراحل زير رسوبات آهكي موجود در كتري و چايساز از بين ‌مي‌روند.

1.     در مرحله اول بايد نصف از ظرفيت چاي ساز توسط سركه و آب پر شود.

2.     پس از گذشت چند ساعت، حال زمان آن رسيده كه چايساز به خوبي شستشو داده شود.

3.     پس از شستشو با آب و مواد شوينده، حال بايد درون چايساز با حوله يا پارچه ميكرو فيبر خشك شود.

بهتر است هر چند وقت يكبار اين مراحل انجام شود؛ زيرا با گذشت زمان رسوب درون چايساز بيشتر و تميز كردن آن سخت‌تر مي‌شود. اگر مدت زيادي از تميز كردن چايساز بگذرد، بايد مقدار سركه را در محلول آب و سركه بيشتر كرد تا هنگام شستن، كار راحت‌تر باشد.

بهترين برند‌هاي چايساز

در بين برند‌هاي چايساز برقي، مي‌توان به موارد زيادي اشاره كرد كه ضامن سلامتي افراد هستند و كم‌تر از موارد مضر در ساخت محصولات خود استفاده مي‌كنند. موارد زير جز دسته‌اي از چايساز‌هاي برقي هستند كه افراد زيادي از آن‌ها رضايت داشته‌اند.

فلر

يكي از برند‌هاي محبوب چايساز و به طور كلي لوازم خانگي آلماني است. اين شركت در سال 1994 ميلادي تأسيس شده و تا كنون بخش بزرگي از بازار جهاني چايساز‌ها را به خود اختصاص داده است.

فيليپس

يكي ديگر از برند‌هاي مشهور در اروپا كه هلندي است و به غير از لوازم خانگي در زمينه وسايل الكترونيكي مختلف و مونتاژ كردن نيز فعاليت دارد. تعداد كاركنان اين شركت بزرگ جهاني به بيش از صد و بيست هزار نفر مي‌رسد.

بوش

بوش، از برند‌هاي آلماني كه مانند فلر داراي شهرت بسيار زيادي است و حتي مي‌توان آن را از فلر نيز مشهورتر دانست. البته كه در زمينه ساخت چايساز‌هاي برقي هر دو آن‌ها بسيار عالي هستند و بايد نقد و بررسي‌هاي بسيار زيادي را انجام داد تا برتري يكي از آن‌ها معلوم شود.

 

تعميرات چايساز‌هاي برقي

يكي از مشهورترين برند‌هاي چايساز، فلر است كه تعمير آن بايد توسط افراد متخصص صورت بگيرد. چايساز فلر بر اساس بهترين و به‌روزترين تكنولوژي‌هاي حال حاضر دنيا ساخته شده است؛ به همين دليل نبايد افراد عادي و غير متخصص دست به تعمير آن بزنند. يكي از نكات مورد توجه درمورد چايساز‌هاي برقي اين است كه در بعضي از برند‌ها مانند فلر، گارانتي وجود دارد و در صورتي كه تعمير كار تخصصي آن را تعمير نكند، اين گارانتي از بين مي‌رود.

در اين مطلب به خوبي در رابطه با چايساز برقي و برند‌هاي مشهور آن صحبت شد. هم چنين از مضرات اين محصولات براي انسان‌ها و راهكار‌هاي لازم براي جلوگيري از ضرر وارده، اطلاعاتي بازگو شد. بهترين كار براي اين كه افراد از ضرر چايساز‌هاي برقي در امان باشند، اين است كه بيش از حد از آن استفاده نكنند و همچنين در صورت خرابي آن را به دست تعميركار مناسب بسپارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۹:۲۰ توسط:ذهن زيبا موضوع: نظرات (0)